dimarts, 11 de desembre del 2012

Opinió: Joc brut des de l'anonimat a Montcada.

Extret del blog de Josep Solano.


El cas de la imputació de l’alcaldessa de Montcada i Reixac, María Elena Pérez, ha portat tota mena de comentaris pel poble, arreu de Catalunya, Espanya, a les xarxes socials i fins i tot aquí a Brussel·les el comentaven a la Comissió Europea i al Parlament. El conegut com cas Mercuri ha aclaparat portades de diaris, ràdios, telenotícies i digitals especialment per les imputacions de dos alcaldes socialistes, una presumpta trama econòmica i una altra de tràfic d’influències. Segons sembla, l’operació estava prevista per dies abans de les eleccions catalanes però van aturar-la per evitar influir en el resultat de les eleccions al Parlament.
Tot i que cal dir que és un fet objectiu que María Elena Pérez és la primera alcaldessa democràtica en la història (ho hauria de saber i ser conscient d’això, ja que ella és llicenciada en la matèria) que ostenta el càrrec essent imputada per un tribunal per unes acusacions que no són pas menors, és evident que ha de tenir la presumpció d’innocència com tot altre ciutadà. Alguns partits polítics han demanat que prengui l’exemple de qui va posar-la al capdavant de l’ajuntament fa dos anys i s’aparti de l’exercici de les funcions fins que no s’aclareixin aquestes diligències, quelcom que no és forassenyat si no es vol embrutar la institució que diu tant estimar i respectar.
Si l’exercici de la crítica –sigui en el grau d’acidesa que sigui– és quelcom positiu en democràcia, aquest exercici esdevé pervers i malintencionat quan es fa des de la fosca i covard ombra de l’anonimat. L’aparició del vídeo “MONTCADA CIUTAT NETA: Maria Elena Perez imputada operacion mercurio” i que s’ha difós per YouTube i via “Les Altres Veus” –a banda de demostrar que qui ho ha fet és un analfabet escrivint– demostra això que dic abans: covardia, perversitat, traïdoria i una evident intenció destructiva.

1 comentari:

  1. Compartiendo parte de lo que denuncia el Sr. Solano, no puedo pasar por alto su descalificación a la persona o personas que se escuden en el anonimato, como bien debe saber el Sr. Solano A lo largo de la historia tanto escritores como periodistas, políticos y otros artistas han usado seudónimos para ocultar su verdadera identidad. Entre los motivos para el uso de un seudónimo están la búsqueda de originalidad, la simplificación de nombres extranjeros o de difícil pronunciación, o el temor al escándalo o la persecución política o religiosa.
    En cuanto al capitulo de intenciones y malas intenciones aquí hay mucho que decir si nos atenemos a la trama “Mercurio” en la que esta imputada nuestra alcaldesa.
    Partiendo de la base del desprestigio político, al que ellos solos se lo han ganado a pulso, no es de extrañar que salgan criticas, mas o menos afortunadas o desafortunadas, como este video, porque haberlas ahilas y si no mire aquí en este bloc. http://sabadellhadecanviar.wordpress.com/
    Para haber evitado estas criticas tan feroces, la Sra. Alcaldesa, en mi opinión, nadamas enterarse que estaba imputada tendría que haber delegado sus funciones hasta que se esclarecieran los hechos haciendo gala de aquella famosa frase. “La mujer de César no
    le basta con ser honrada, sino que, además, tiene que parecerlo”.

    Como también debe saber aquello de “La España oficial consiste en una especie de partidos fantasmas que defienden los fantasmas de unas ideas y que, apoyadas por las sombras de unos periódicos, hacen marchar unos ministerios de alucinación”. Lo escribió Ortega y Gasset en marzo de 1914. Fue en Madrid, en el teatro de la Comedia. La conferencia se llamaba “Vieja y Nueva Política”. Un siglo después, ya ve, seguimos en la misma linde.
    Jordi.

    ResponElimina