dimarts, 15 de gener del 2013

Comunicat del grup de medi ambient en relació a la cimentera.

DESPRÉS DE 96 ANYS LA POBLACIÓ CONTINUA PATINT LA CONTAMINACIÓ DE LAFARGE. Els cotxes i terrasses continuen plens de pols de ciment i l’empresa també emet molts contaminants que no es veuen a simple vista però danyen greument la salut i s’acumulen en el pas del temps en els nostres cossos (metalls pesants, òxids de nitrogen, dioxines, partícules respirables, etc.). A més de la contaminació diària, es produeixen fuites accidentals com la del 5 de Gener. La cimentera perjudica greument la salut dels veïns i impacte seriosament a les persones més fràgils com nens/es (escola El Viver a 157 m), gent gran i malalts crònics.
DAVANT DE TOT AIXÒ, QUE FA L’AJUNTAMENT? Es limita a comunicar la fuita del 5 de gener a la Generalitat. L’Ajuntament va acordar en el 2008 negociar el TRASLLAT. Li toca ACTUAR ja. L’Ajuntament mentre negocia el trasllat ha d’actuar impedint amb tots els mitjans (inspeccions, expedients, sancions...) la continua contaminació que pateixen els veïns.
A més l’Ajuntament ha de forçar que Lafarge compleixi la seva obligació de RESTAURAR TOT el Turó, finalitzant l’extracció de pissarra i fent complir el programa de restauració inicialment plantejat i amb qualitat en terres, repoblació forestal i pendents.
L’empresa, fent xantatge, publicita que aporta milions d’euros a la zona, i va parlar d’una finca seva per desviar l’atenció dels dos punts bàsics: el TRASLLAT i LA RESTAURACIÓ. LA SALUT NO ES POT COMPRAR.

3 comentaris:

  1. Siempre me ha costado entender a este grupo ecologista de Montcada.
    Siempre está con la misma cantinela del TRASLADO DE LA CEMENTERA-INCINERADORA; Sres. ecologistas, ¿traslado a donde? ¿a la casa del vecino?, ¿es que Vdes. ignoran que las dioxinas, furanos y metales pesados que desprende esta criminal industria va a parar a cientos de kilometros hacia donde sople el viento?.
    ¿Que mas da que este aqui o mas allá, no seria mejor que desapareciera del mapa y no es mucho mas prudente, ecológicamente hablando, que lo que no quieras para ti, no lo desees para nadie?
    ¡¡Por favor, señores "ecologistas" de Montcada, mas rigor y menos demagogia, que ya somos mayorcitos.
    Jordi.

    ResponElimina
  2. Sr. Jordi :
    El unico que hace demagogia es Vd. ; si lo que expulsan las chimeneas de Lafarge se traslada a cientos de Kms.,¿ como es posible que las terrazas, los coches y las calles de Can Sant Joan estén llenas de " polvo " ???????.
    De su comentario se deduce que Vd. no vive en Montcada, por lo que le aconsejo que no sea demagogo .
    Por cierto ; pongase a temblar , porque posiblemente, no serán ni los vecinos de Montcada ni el Grup Ecologista los que consigan el traslado de Lafarge . si no que será la bajada de las ventas de cemento la que lo conseguirá y su puesto de trabajo ( a costa de la salud de los vecinos ) quedará eliminado .

    Knopfler

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sr. Knopfler. No deduzca tanto y antes de deducir, por favor, lea atentamente mi opinión, mi intención no es entrar en ninguna polémica con Vd. A no ser que sea Vd. Componente del grupo de medioambiente de Montcada (Ecologistas en Acción).
      Si se fija bien en lo que afirmo comprenderá que lo que quiero expresar es que estoy totalmente en contra del traslado de la incineradora-cementera, y a favor de su cierre absoluto y fulminante, porque lo que no quiero para mi, no lo deseo para nadie.
      Cosa que este autollamado grupo ecologista, siempre dice que se la LLEVEN DE AQUÍ, quedándose tan tranquilos, y que se joda al que le toque.
      En cuanto a su otra deducción, de que Vd. Nota que no vivo en Montcada, pues también deduce malamente, soy nacido en la C/. Reixagó el 17 de Septiembre de 1943.
      En cuanto a las demás deducciones, totalmente de acuerdo con Vd.
      Atentamente.
      Jordi.

      Elimina